Hügieenikoolitus iluteenindajale – umbes sellise pealkirjaga koolitusi leiab viimasel ajal väga palju ja väga erinevaid. Suurepärane, et nii mitmedki koolitajad on lõpuks hakanud erialaoskuste õpetamise kõrval tähelepanu pöörama ka hügieenile ja isikukaitsevahenditele. Murelikum on aga see, et sarnase nimega koolituste sisud on sootuks erinevad ning lisaks sisule erinevad koolitused ka õpiväljundite (kui neid üldse on) ja akadeemiliste tundide poolest. Erinevad koolitajad jagavad erinevat sisu, mis suures osas taandub soovile müüa oma tooteid. Näiteks nii võibki juhtuda, et iluteenindaja saab selle sama uhke pealkirjaga paberi pärast kahetunnist tootekoolitust.
Mida peaks üks hea „hügieenikoolitus iluteenindajale“ sisaldama? Mis võiks olla selle koolituse eesmärk? Miks peaks iluteenindaja oma aega ja raha selle koolituse peale kulutama?
Alustuseks on väga tähtis tajuda, kelle jaoks me hügieeninõudeid täidame, et need ei ole vajalikud mitte terviseametile vaid ennekõike iseenda ja oma kliendi tervise huvides. Kui puuduvad teadmised valitsevatest ohtudest, puudub ka vajadus ennast nende eest kaitsta. Iluteenindaja joaks on hügieen, midagi nähtamatut, millega võitlemine viib rahakotist hulgaliselt raha välja ja mille tulemust pole silmaga näha. Kliendid, kes iluteenindajat usaldavad, eeldavad, et nii nagu ta võib muretult hambaarstitoolile istuda, võib ta sama muretult pediküüritooli istuda, eeldades, et salongi poolt on viidud kõik riskid miinimumini. Analüüsides klientide kogemusi, olles ise iluvaldkonnas tegev ligi 20 aastat ja tarbides ka kliendina iluteenuseid julgen väita, et iluteenindajate teadmised hügieeni osas on paraku väga madalad.
Üldjuhul teatakse, et midagi peab tegema, aga sageli tehakse seda “midagi” valesti. Näiteks ei peeta kinni kemikaalide toimeajast, puudub järjepidevus, kasutatakse vales kontsentratsioonis lahust või hoopis vale toodet. Probleemid tekivad ka meetodi valikul. Sageli jääbki teema õhku, sest pole kellegi käest küsida. On ilmselge, et poed, kes müüvad peamiselt professionaalidele suunatud ilutooteid ja on muuhulgas müügile võtnud ka hügieenitooted, jäävad hätta nõustamisel ja kasutamissoovituste jagamisel.
Tuleb tunnistada, et meil on küll väga ilusa sisekujundusega ja eeskujuliku hügieeniga salonge, aga palju rohkem on koristamata, tolmuseid ja igasugustele nõuetele mittevastavaid salonge, kus prügikastid on nädalaid välja viimata, põrandad on pesemata ja tualettruum lõhnab ebameeldivalt.
Hügieen on tervik ning just sellest tervikust räägin mina oma hügieenikoolitustel.
Lõpetuseks, et kuidas siis ikkagi valida endale sobivat koolitust? Üks soovitus on uurida koolitaja kodulehelt osalejate tagasisidet. Teiseks teha selgeks, et mis teemadel koolitusel räägitakse ja mis on õpiväljundid ning võrdle neid enda ootustega. Uuri, et kellele on koolitus suunatud: kas kõik iluteenindajad või ainult näiteks küünetehnikud, kas ainult algajatele või ka juba töötavatele.
Kui Sa ei tea, mida koolituselt oodata, siis üks mis on selge, et igalt koolituselt on midagi õppida!